Inkomensgrens sociale huur kan omhoog.

Veel starters tussen wal en schip

Als de Nederlandse regering een hogere inkomensgrens voor sociale huur wil vaststellen dan kan dat gewoon. Want Nederland heeft die inkomensgrens zelf bedacht. Dat blijkt uit de uitspraak in een rechtszaak  die vier woningcorporaties hadden aangespannen tegen de Europese Commissie.

Voor veel middeninkomens is het erg moeilijk om een geschikte huurwoning te vinden. Voor woningzoekenden die iets meer verdienen dan €41.056,- per jaar zit de sociale huursector op slot. Huurwoningen in de vrije huursector zijn vaak te duur of niet bereikbaar omdat verhuurders erg hoge inkomenseisen stellen aan nieuwe huurders.

Klachten over EigenHaard

Vraag en antwoord

• Ik heb een klacht over Eigen Haard. Waar kan ik terecht?

Bent u niet tevreden over onze dienstverlening? Geef uw klacht door via het formulier Klachten. Wij proberen uw klacht dan zo snel en goed mogelijk op te lossen.

Heeft u een klacht over uw woning omdat er iets stuk is? Vraag ons dan om een reparatieverzoek.

• Mijn klacht is niet goed afgehandeld. Wat kan ik doen?

U kunt uw klacht aanmelden als geschil bij de Geschillencommissie. Doe dit pas nadat u heeft geprobeerd om er samen met ons uit te komen. Als dat niet lukt en er blijft onenigheid, is er sprake van een geschil.